Veel gestelde vragen ouderportaal

Home » Voor ouders » skid Ouderportaal » Veel gestelde vragen ouderportaal

Hieronder staan de meest voorkomende vragen en antwoorden van de ouders over het ouderportaal

Inloggen ouders

  • Hoe ontvang ik een wachtwoord?
    U kunt een wachtwoord aanvragen via de knop ‘wachtwoord vergeten’ op de app of in het ouderportaal.
  • Hoeveel weken voor aanvang van de plaatsing van mijn kind kan ik inloggen?
    Voorwaarde om te kunnen inloggen is dat u de plaatsingsovereenkomst ondertekend aan ons heeft geretourneerd. Wanneer u dit heeft gedaan kunt u vier weken voor begin van de plaatsing inloggen en aanvragen indienen. Ook het eventuele tegoed wordt dan berekend.
  • Ik kan niet inloggen, waar kan dit aan liggen?
    Controleer of u in logt met het e-mailadres dat bekend is bij skidkinderopvang en of u gebruik maakt  van het juiste debiteurnummer.
    Indien u hierover twijfelt kunt u contact met ons opnemen om uw debiteurnummer en/of het e-mailadres te controleren. Neem hiervoor contact met ons op via 0592-304190.  Wanneer de genoemde gegevens kloppen, kan het voorkomen dat u het verkeerde  wachtwoord gebruikt. Via ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm (website, niet in de app) kunt u een nieuw wachtwoord laten versturen. Als u nog steeds niet kunt inloggen, neem dan  contact op ons op.
  • Is het mogelijk om voor de ouders verscheidene accounts aan te maken?
    Ja, mits beide ouders een verschillend e-mailadres hebben. Beide ouders kunnen dan   inloggen met hun eigen account. Ook zullen beiden de e-mails ontvangen op het eigen e-mail    adres. Let op: ieder account moet een uniek e-mailadres hebben.
  • Kan ik bepaalde functies voor een van de ouders dichtzetten?
    Momenteel is het niet mogelijk om binnen het account onderscheid te maken in rechten van      ouders. Beide ouders hebben altijd gelijke rechten in het systeem.
  • Kunnen we opa’s en oma’s ook toegang tot geven?
    Vanuit privacy-oogpunt is het niet mogelijk om meer dan twee e-mailadressen in te voeren.

Kindkaart 

  • Kan ik als ouder zelf ‘belangrijke kindnotities’ aanpassen?
    Een ouder kan geen kindnotities aanmaken of aanpassen, wel lezen welke notities zijn vastgelegd. Een wijziging van een kindnotitie is dermate belangrijk dat een ouder dit alleen         mondeling kan doorgeven aan een medewerker op de groep.
  • Hoe kan ik de noodnummers wijzigen?
    Dit kunt u alleen doen door contact met ons op te nemen.

Gebruik van de opvangkalender in het ouderportaal

  • Hoe werkt de opvangkalender?
    De opvangkalender die u in het ouderportaal vindt, is erg gebruiksvriendelijk en de meeste handelingen wijzen voor zich.
    Hier kunt u een handleiding van de opvangkalender downloaden.


Gebruik van de App

  • Ik ondervind problemen met de skidkinderopvang app.
    In dit geval adviseren wij u om de app te verwijderen van het apparaat en opnieuw te  installeren. Het kan zijn dat u nog werkt met een oudere versie van de app.
    Ook kan het helpen om het besturingssysteem van het apparaat, waar de app op draait, te updaten.